• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

امیدواریم عقب ماندگی ­های علمی ۲سال گذشته که محصول نگاه‌­های سیاسی به دانشگاه، بجای نگاه علمی بوده­ است جبران گردد

  • کد خبر : 3815
  • 10 مهر 1395 - 15:46
امیدواریم عقب ماندگی ­های علمی ۲سال گذشته که محصول نگاه‌­های سیاسی به دانشگاه، بجای نگاه علمی بوده­ است جبران گردد

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه­‌های سراسر کشور ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی به تمامی علم آموزان و علم اندوزان، به مناسبت این ایام و در پایان نخستین جلسه شورای عمومی این اتحادیه در سال تحصیلی جدید، ذکر چند نکته مهم و اساسی پیرامون فضای […]

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه­‌های سراسر کشور ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی به تمامی علم آموزان و علم اندوزان، به مناسبت این ایام و در پایان نخستین جلسه شورای عمومی این اتحادیه در سال تحصیلی جدید، ذکر چند نکته مهم و اساسی پیرامون فضای دانشگاه­ ها و همچنین فضای عمومی کشور، بصورت مختصر، به شرح ذیل را واجب می­داند:

  • اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانشجویان مستقل ابراز امیدواری می­‌کند که در سال تحصیلی پیش رو خبری از استفاده ابزاری از دانشگاه به نفع جریانات سیاسی به گوش نباشد، تلاش برای ۲قطبی کردن فضای سیاسی دانشگاه و اصولگرا و اصلاح طلب نامیدن تشکل ­های دانشجویی توسط مسئولین دانشگاهی از بین برود، و تمامی تشکل ­های دانشجویی با حفظ هویت مستقل و دانشجویی خود، اهدافشان را ورای خواست­ها و نیات احزاب سیاسی ترسیم کنند و خود را پیاده نظام هیچ­یک از احزاب قلمداد نکنند.
  • ما امیدواریم وزارت علوم به اشتباه بودن سیاست نادرست تشکل ­سازی و بها دادن به تشکل ­های یکبارمصرف پی­ برده باشد، و در سال جدید تمامی همت خود را به حمایت از اتحادیه ­های ریشه­ دار و با اصالت معطوف کند.
  • ما امیدواریم با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تمامی احزاب و گروه ­های سیاسی بپذیرند که دانشجو باید روحیه آرمان­خواهی و مطالبه­گری داشته باشد و قرار نیست دانشجویان ضعف­های دولت ­ها و اشتباهات جریانات سیاسی را توجیه کنند. افراد و مجموعه ­های سیاسی باید بدانند که دانشجویان از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مطالبه برنامه دقیق و اساسی برای حل مشکلات اصلی مردم از جمله معیشت، فرهنگ، عدالت اجتماعی، بیکاری و… دارند.
  • ما امیدواریم در سال تحصیلی جدید، عقب ماندگی ­های علمی ۲سال گذشته که محصول نگاه­های سیاسی به دانشگاه، بجای نگاه علمی بوده­ است جبران گردد. متاسفانه سرعت رشد علمی طی چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است که این مسئله بسیار نگران کننده است و تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. جذب اساتید علمی و انقلابی گستردگی بیشتری پیدا کند تا بتوان دانشگاهی در طراز انقلاب اسلامی ایجاد کرد. امید است تا از پولی شدن روزافزون دانشگاه­ ها که نماد بی عدالتی در مراکز علمی کشور است جلوگیری شود و به خواسته­ های برحق صنفی دانشجویان توجه بیشتر و عملی­ تری شود.
  • ما امیدواریم در سال پیش رو خبری از برگزاری اردوهای مختلط دانشگاهی و کنسرت­های آنچنانی، بی توجهی به معنویت و اخلاق، به کار گماردن عناصر دخیل در فتنه سال۸۸ در دانشگاه­ ها، کمک­ های بی­ دریغ به مجموعه­ های غیر انقلابی و بی ­توجهی و اجحاف در حق دانشجویان و مجموعه­ های انقلابی، بی ­توجهی به قانون در خصوص منع استفاده از تصاویر سران فتنه من­جمله رئیس دولت اصلاحات در دانشگاه­ ها و نشریات دانشجویی، و سخنرانی عناصر ضد انقلاب و ضد دین، در دانشگاه ­ها نباشد.
  • ما امیدواریم دولت­مردان و آن بخش از سیاسیون که به تغییر نگاه و اقدامات ظالمانه آمریکا در پی توافقات هسته­ای خوشبین بودند و تلاش خود را برای همراهی دانشگاه و دانشجویان و اساتید در این مسیر نیز بکار گرفتند، به خوش­ خیالی خود پی برده و بدعهدی غربی ­ها آن­ها را از خواب غفلت بیدار کرده باشد. در چنین شرایطی که برجام هیچ عایدی برای کشور نداشته و طرف غربی به همین حداقل وظایف ذکر شده خود در برجام نیز عمل نکرده است، تلاش برای رقم زدن برجام­های ۲و۳و… از خوش خیالی نیز فراتر رفته و به مرحله سفاهت رسیده است.
  • ما امیدواریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب در دیدار رمضانه با دانشجویان، به مسئولین امر فرمودند که با حضور در دانشگاه ­ها پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند، مسئولین اجرایی و تقنینی کشور، بیش از پیش خود را در معرض سوالات و انتقادات دانشجویان قرار داده و پاسخوی عملکردهای خود در محل دانشگاه باشند.
  • واما راجع به دانشگاه آزاد، ما امیدواریم سیطره خانوادگی بر این دانشگاه پایان یابد و دیگر کسی این دانشگاه را متعلق به خانواده خود نداند، اجازه فعالیت آزادانه به همه تشکل­ ها با سلایق مختلف در این دانشگاه داده شود و پول ­های دانشجویان هزینه علم ­آموزی به آن ­ها شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

اتحادیه انجمن­های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه­های سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.