• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
بیانیه دانشجویی راهپیمایی 13 آبان:

امیدوارکردن مردم به لطف خیالی استکبار جهانی خیانتی فراموش‌نشدنی است/ «مرگ بر آمریکا» شعاری بر پایه عقلانیت و واقع‌بینی

  • کد خبر : 7181
  • 13 آبان 1396 - 15:59
امیدوارکردن مردم به لطف خیالی استکبار جهانی خیانتی فراموش‌نشدنی است/ «مرگ بر آمریکا» شعاری بر پایه عقلانیت و واقع‌بینی

دانشجویان شرکت کننده در راهپیمایی گرامیداشت ۱۳ آبان با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: امروز همگان فهمیده‌اند که فریاد «مرگ بر آمریکا» نه از روی احساس و تندروی بلکه از عقلانیت و واقع‌بینی ناشی شده‌است و امیدوار کردن مردم به لطف خیالی استکبار جهانی از این پس خیانتی فراموش‌نشدنی است.

پیام مرادی قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، بیانیه دانشجویی راهپیمایی گرامیداشت ۱۳ آبان را به نمایندگی از دانشجویان حاضر قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
استکبار جهانی و در راس آن دولت جنگ طلب آمریکا، شکل‌گیری حکومتی مردمی و دینی در ایران را آسیبی بزرگ به منافع و هیمنه خود ارزیابی می کرد. لذا از سال‌ها پیش از انقلاب اسلامی، با حمایت از دولت جنایت کار پهلوی در مقابل خواست ملت ایران ایستادگی کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با فتنه انگیزی های قومی و نژادی در چهارگوشه کشور و تلاش برای برنامه ریزی کودتا علیه انقلاب اسلامی و نیز با پناه دادن به شاه قاتل نشان داد برخلاف شعارهای عوام‌فریبانه خود هیچ ارزشی برای خواست ملت ها قائل نیست. البته دولت آمریکا در کمتر از دو قرن در سراسر جهان کارنامه ای کم نظیر از جنگ افروزی و جنایت علیه انسان ها دارد و از همین رو در جهان و خصوصا منطقه غرب آسیا مغضوب ملت هاست.

۳۸ سال از اقدام حماسی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی شیطان می گذرد و در گذر این سال‌ها هیچ تغییری در سیاست‌ها و رفتار دولت مردان آمریکایی رخ نداده است و امروز نیز به اشکال مختلف به دشمنی خود علیه ملت ایران و ملت‌های مستقل منطقه ادامه می دهد. گاهی با ابزار تحریم ظالمانه و گاهی با تلاش برای تضعیف و تجزیه کشور های منطقه به سود رژیم کودک‌کش اسرائیل. اینکه مقامات رسمی دولت آمریکا در اظهارات خود به تشکیل داعش توسط دولت آمریکا اعتراف می کنند به خوبی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها هرجا لازم ببینند ملت‌ها را قربانی منافع خویش می‌کنند.

بنابراین امیدوار کردن مردم به لطف خیالی استکبار جهانی از این پس خیانتی فراموش نشدنی است. امروز همگان فهمیده‌اند که فریاد «مرگ بر آمریکا» نه از روی احساس و تندروی بلکه از عقلانیت و واقع‌بینی ناشی شده است. چرا کسانی که دیروز کشور را به دامان آمریکا هل می‌دادند امروز در مقابل تصویب تحریم موسوم به کاتسا علیه کشورمان سکوت کرده اند؟ رسانه‌هایی که لبخند‌های دروغین مستکبرین را با هیجان تیتر می‌کردند چرا خیانت امروز آن‌ها را تیتر نمی‌کنند؟ جالب اینجاست که حامیان دیروز همراهی با آمریکا و اروپا نیز امروز آشکار و نهان اعتراف می‌کنند که از مذاکره با آمریکا و همپیمانان اروپاییش آبی گرم نخواهد شد. امروز حتی کسانی که می‌گفتند در دنیای سیاست خوش‌بینی و بدبینی معنا ندارد و آب خوردن مردم را هم به مذاکره با کدخدا مربوط می دانستند، مذاکره با آمریکا را دیوانگی می خوانند.

اگر عده‌ای آمریکا را با رئیس جمهور فعلی آن شناخته‌اند و به تازگی متوجه ذات پلید و شیطانی مستکبرین شده‌اند اما ما آمریکا را از کودتای ۲۸ مرداد می‌شناسیم، ما آمریکا را از کشتار دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ می‌شناسیم، ما آمریکا را از هدف قرادادن هواپیمای مسافربری و حمایت از صدام جنایتکار در جنگ علیه ملت ایران می‌شناسیم. ما آمریکا و برخی کشورهای اروپائی را با تحریم‌های ظالمانه و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان شناختیم. ما آمریکا و اروپا را با حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی و یا تجزیه‌طلب در سطح منطقه و دخالت در امور کشورهای مختلف جهان شناختیم. ما آمریکا را از چاپ ده‌ها هزار میلیارد دلار پول بدون پشتوانه و دزدی آشکار از مردم جهان شناختیم و از این‌رو رفتار امروز دولت مردان آمریکایی برای ما عجیب و غافلگیر کننده نیست. سیاست‌های دولت آمریکا با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند، اگرچه ممکن است روش‌ها و ادبیات آن‌ها تغییر کند.

ظاهر رئیس‌جمهور بی‌ادب و گستاخ امروز آمریکا باطن رئیس‌جمهور به ظاهر مودب و باهوش قبلی است که در دوران ریاستش بنای داعش را نهاد و سنگین‌ترین تحریم‌ها را بر علیه ملت ما تصویب کرد. به همین جهت ترامپیزه کردن مبارزه با آمریکا و اعتقاد به اینکه رئیس‌‍جمهور فعلی آمریکا یک استثنا است، نگاهی تقلیل‌گرایانه و ساده‌اندیشانه است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که آمریکا تلاش می‌کند با فشار های بیشتر و تصویب تحریم‌های جدید با همراهی برخی کشورهای اروپایی ملت ایران را به مذاکرات بی‌نتیجه دیگری بکشاند. گفتگو و گپ زدن با آمریکایی‌ها آن هم پس از این همه خیانت، پیرامون دیگر مسائل خصوصاً مسائل موشکی و امنیتی دیوانگی است و باید به شدت از آن پرهیز نمود. راه حل مشکلات کشور تدبیر و برنامه‌ریزی و تکیه بر توان داخلی است. حل مشکلات اساسی کشور یعنی مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در گروی اراده‌ای انقلابی است. همان اراده و ایمانی که کشور را از گردنه‌ها و موانع مختلف در تمام این سال‌ها عبور داد و زمینه‌ساز پیشرفت ملت ایران در بسیاری از حوزه‌ها شده است. آینده ملت ایران به فضل الهی و با وجود دشمنی‌ها درخشان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.