• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
کواکبیان در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

اقدام وزارت کشور در زنده نبودن مناظره‌های انتخاباتی درست نیست/ دولت یازدهم در زمینه اقتصادی خوب عمل نکرد

  • کد خبر : 6068
  • 01 اردیبهشت 1396 - 13:07
اقدام وزارت کشور در زنده نبودن مناظره‌های انتخاباتی درست نیست/ دولت یازدهم در زمینه اقتصادی خوب عمل نکرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ با وجود اینکه اصلاح‌طلب هستم ولی همیشه در جلسات اتحادیه دانشجویان مستقل شرکت می‌کنم. وی با بیان اینکه همه باید در افزایش مشارکت مردم در انتخابات […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ با وجود اینکه اصلاح‌طلب هستم ولی همیشه در جلسات اتحادیه دانشجویان مستقل شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه همه باید در افزایش مشارکت مردم در انتخابات حضور داشته باشند، اظهار داشت: یکی از اهداف من افزایش مشارکت مردم در انتخابات است. زیرا ما معتقدیم اقتدار ملت ایران در سطح جهانی مدیون میزان مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خودشان است. بنابراین هر اقدامی که سبب کاهش مشارکت شود ضد مصالح نظام است.

کواکبیان ادامه داد: امروز شنیدم کمیته تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تصویب کرده که مناظره‌ها زنده نباشد، این کار به نظر من درست نیست. زیرا سبب کاهش بینندگان و در نتیجه سبب کاهش حضور در انتخابات می‌شود، اگرچه واهمه‌ای از مناظره زنده دارید؟ پس از چند بار فیلترینگ باز هم می‌ترسید که حرف نامربوط بزنند؟ معتقدم این تصمیم وزارت کشور تصمیم نابه‌جایی است و باید تجدیدنظر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه باید به سمتی برویم تا انتخابات بی‌حاشیه، سالم، عادلانه و غیر امنیتی برگزار کنیم افتخار است و اگر بخواهد بسته عمل کنیم و مناظره‌ها زنده نباشد درست نیست.

وی با بیان اینکه نام دولت خود را «دولت اخلاق»‌ می‌گذارم، عنوان کرد: معتقدم اخلاق یکی از گوهرهای گرانبهایی است که باید نهادینه شود و جامعه ما از بی‌اخلاقی و بداخلاقی رنج می‌برد.

کواکبیان گفت: فرق ما با دنیا بر سر مسائل اخلاقی است در زمینه مادی آنها پیشرو هستند ولی ما در زمینه فضائل انسانی و کمال بشری باید پیش‌رو باشیم زیرا اگر اینها را هم نداشته باشیم پس چه داریم؟

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید پاسدار اخلاق در جامعه باشد، گفت: اگر بداخلاقی از خود رئیس جمهور شروع شود چه فایده‌ای دارد؟ ما می‌خواهیم در منطقه و دنیا نمونه باشیم، ۸ سال دیگر از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله باقی مانده و در این ۸ سال ما باید در تمام شاخص‌ها در منطقه اول باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نام دولتم را «دولت اخلاق» می‌گذارم که هم اخلاق مدنظر باشد و هم اینکه هر یک از حروف واژه اخلاق یک معنا دارد به این صورت که «الف» به معنای اقتصادی، «خ» به معنای خدمت به مردم، «ل» به معنای لیاقت‌سالاری و شایسته‌گزینی، «الف» به معنای اعتمادسازی و «ق» به معنای قانون‌مداری است و معتقدم که مشکل مملکت همین‌ها است.

کواکبیان افزود: اگر بحث اقتصاد را جدی می‌گرفتیم امروز به جایی نمی‌رسیدیم که برخی کاندیداها از افزایش یارانه‌ها صحبت کنند، ببینید وضع اقتصادی چگونه است که یک شعار پوپولیستی جذابیت دارد.

وی اضافه کرد: دولت فعلی نیز در زمینه اقتصاد خوب عمل نکرده است، چه کاری است که بگوییم مردم یارانه نگیرند و انصراف دهند؟ این حق مردم است و کسی که پورشه دارد نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی را می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من ۵۰ برنامه در بخش‌های مختلف دارم که ۲۰ برنامه در حوزه اقتصادی و ۱۲ برنامه در حوزه فرهنگی است، در بحث اقتصادی معتقدم که نام‌گذاری‌های سال‌ها بیشتر برای همایش‌ها زیبا است، تأکید مقام معظم رهبری بر روی افزایش اشتغال و کاهش واردات است.

کواکبیان افزود: چرا اجازه می‌دهیم نیازمندی‌هایمان از خارج بیاید؟ هرچه واردات بیشتر شود بیکاری هم بیشتر می‌شود. ما باید با این رکود اقتصاد مبارزه کنیم، باید با قاچاق که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند، مبارزه کنیم.

وی گفت:‌ باید برای اشتغال و تولید فکر کنیم، ۷۰ درصد واردات کشور عراق از ترکیه است پس ما چه کاره‌ایم ما هم باید منافع اقتصادی خود را آنجا تأمین کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل کشور را در بخش اقتصادی برشمرد و افزود: بحث فساد سیستماتیک شده است و ما نیز یک شهرام جزایری یا یک امیرمنصور آریا یا (ب.ز) بود ولی امروز برای این مسئله در دستگاه‌ها مسابقه گذاشتند، این مسئله از درون نظام را از بین می‌برد، فکر می‌کنید نظام ستم‌شاهی به چه دلیل سرنگون شد؟ دلیلش این بود که ۸۰ درصد مردم فقط ۱۰ درصد درآمد جامعه را در اختیار داشتند.

کواکبیان گفت: باید قانونی باشد که هر فردی مصادیق را نداشت حق نداشته باشد در انتخابات ثبت‌نام کند.

وی افزود: گزارش‌هایی به مجلس می‌آورند که برنامه‌ها اجرا نمی‌شود، اگر اجرا نمی‌شود چرا وقت می‌گذاریم و قانون تعیین می‌کنیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا نام وزرای کابینه‌اش را تعیین کرده یا خیر، گفت: در حال حاضر نمی‌خواهم اسم کسی را بگویم ولی وزیر بالای ۶۰ سال نمی‌پذیریم یعنی بسیاری از وزرای فعلی باید استراحت کنند، سه وزراتخانه را به خانم‌ها می‌سپارم، یک چهره قوی اقتصادی را برای معاون اولی منصوب می‌کنم و از محمدجواد ظریف اگر موافقت کند در وزارت امور خارجه بهره می‌گیرم ولی به وزرای فعلی از جمله به وزیر صنعت انتقاد دارم.

کواکبیان در زمینه کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: جهانگیری گفته است که به عنوان کاندیدای مکمل برای کمک به روحانی آمده ولی در مورد خودم معتقدم دولت فعلی به گفته خودشان گفتمان اعتدال است (اگر گفتمان محسوب شود)‌، ما اصلاح‌طلبی را یک گفتمان مستقل می‌دانیم که سال ۹۲ از روی ناچاری به روحانی گفتیم در خدمتیم و با کمال افتخار از وی حمایت کردیم و حالا هم اگر شرایطی پیش بیاید و مردم اقبال داشتند شاید روحانی را به دیگران ترجیح دهیم ولی اینگونه نیست که اصلاح‌طلبی ذیل دولت باشد زیرا نه ما روحانی را اصلاح‌طلب می‌داند، نه او خودش را اصلاح‌طلب می‌داند.

وی انتخابات امسال را یک انتخابات چهار قطبی برشمرد و گفت: ۱۱ نفر از دولت احمدی‌نژاد در انتخابات ثبت‌نام کردند، جریان اصولگرایی، جریان دولت و اصلاح‌طلب‌ها هم هستند. بنابراین انتخابات چهار قطبی است و ما باید گفتمان خودمان را تقویت کنیم که من کاندید شدم تا از اصلاح‌طلبی حمایت کنم.

کواکبیان عنوان کرد: احساس می‌کنیم برخی مطالبات مردم محقق نشده و باید محقق شود، در افزایش مشارکت و برنامه‌محوری تأکید دارم، باید کم‌کم به سمت تحزب برویم، زمانی که احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد من هم برای ثبت‌نام ترغیب شدم.

وی ادامه داد: البته در حزب مقابل کسانی فتوا می‌دهند که ثبت‌نام یک تکلیف شرعی است ولی ما فتوا دهنده نداریم بلکه می‌گویند تکلیف حزبی است و من به خاطر تکلیف حزبی آمدم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح‌طلبان وزن شما را برای کاندیداتوری مناسب می‌دانند یا خیر، گفت: این وزن‌کشی‌ها ما را کشته است کاش سال ۸۴ هم وزن‌کشی نمی‌شد و احمدی‌نژاد نمی‌آمد، ما سال ۸۴ برای معین وزن‌کشی کردیم که به آن صورت شد، در انتخابات عده‌ای توهم می‌زنند.

کواکبیان در پاسخ به این سؤال که آیا تا پایان انتخابات می‌ماند یا انصراف می‌دهد، گفت:‌ من تا آخر می‌ایستم ولی اگر زمانی حزبی که به من تکلیف کرده است تشخیص دهد که نباید بمانم تابع حزب هستم. برخی اعضای اصلاح‌طلب گفتند که کاندیدای ما روحانی است و حزب مردم‌سالاری هم حق دارد نظر خود را بگوید، معتقدم جهانگیری بیشتر از اینکه اصلاح‌طلب باشد دولتی است و حتماً منافع دولت را بر منافع اصلاح‌طلبی ترجیح می‌دهد ولی من اول اصلاح‌طلب هستم و سپس از دولت حمایت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که نظرش در رابطه با فساد بردار رئیس جمهور گفت: باید جلوی فساد گرفته شود حتی اگر برادر رئیس جمهوری باشد، دستگاه قضایی باید در این زمینه عمل کند. البته بحث مدرک فریدون شاید جنبه قضایی نداشته باشد که کمیسیون آموزش مجلس در حال پیگیری است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.