• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
30
هادی زارع، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد

اصلاح طلبان و استعفای روحانی

  • کد خبر : 12508
  • 03 دی 1398 - 12:51
اصلاح طلبان و استعفای روحانی

این روز ها که دولت دوازدهم به نیمه دوران‌خود می رسد و با عملکرد ضعیف خود باعث کاهش کیفیت زندگی اقشار مختلف مردم شده است بعضی از اصلاح طلبان شعار جدید و فریبنده ای سر می دهند ؛ استعفا!! در این‌ یادداشت کوتاه نکاتی را پیرامون این موضوع خدمت شما تقدیم می دارم. حسن روحانی […]

این روز ها که دولت دوازدهم به نیمه دوران‌خود می رسد و با عملکرد ضعیف خود باعث کاهش کیفیت زندگی اقشار مختلف مردم شده است بعضی از اصلاح طلبان شعار جدید و فریبنده ای سر می دهند ؛ استعفا!!

در این‌ یادداشت کوتاه نکاتی را پیرامون این موضوع خدمت شما تقدیم می دارم.

حسن روحانی در ابتدای کار خود با حمایت اکثریت اصلاح طلبان و جمله《 تَکرار می کنم !》 موفق شد در انتخابات پیروز شده و راهی پاستور شود، وی از همان ابتدا کابینه خود را تقدیم اصلاح طلبان کرد و حتی معاون اول خود را فردی اصلاح طلب انتخاب نمود ، لذا عملا این دولت و عملکردش کاملا منسوب به جریان اصلاح طلبی می باشد ،همانطور که موفقیت های سابق این دولت را به نام خود زدند.

در تحلیل این موضوع می توان احتمالاتی را بررسی کرد :
۱. اصلاح طلبان که دیگر نسبت به روحانی نا امید شده اند سعی می کنند قبل از انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری ، استعفای وی را درخواست کرده و بتوانند با به قدرت رساندن‌ جهانگیری اهداف خاص خود مثل به چالش کشیدن مردم سالاری دینی را تحقق بخشیده و کشور را دچار بحران‌کنند.

۲. اصلاح طلبان تندرو که این شعار را سر می دهند سعی می کنند نقش اپوزیسیون دولت را بازی کرده و در انتخابات پیش رو با فریب مردم، خود را از عملکرد روحانی تبری کرده و دیگر گزینه های ناکارآمد خود را معرفی کنند .

۳. کسانی که این خواسته ی غیر عقلانی را طلب می کنند خواسته یا ناخواسته در نقشه دشمن بازی کرده که نقشه هایی برای نابودی دموکراسی در ایران داشته و سعی می کنند ناامیدی را در کشور ترویج‌داده و در نهایت با به آشوب کشیدن جامعه به نظام و انقلاب ضربه های جدی وارد کنند.

۴. ریاست محترم جمهور لازم است پاسخگوی عملکرد خود و دولتش باشد نه اینکه با استعفا خود را ملزم به پاسخگویی نداند، موردی که بارها در دولت ایشان شاهد بودیم.

البته ناگفته نماند عده ای دیگر از تندرو ها و اپوزیسون های داخلی وخارجی نیز این درخواست را مطرح می کنند که آن ها نیز نقشه ای جز نابودی مردم سلاری دینی در ایران ندارند .

رهبر انقلاب در این زمینه می فرماید:《 آنها که می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.》

در پایان نکته ای که باید مد نظر قرار دهیم‌اینست که هیچ وقت امید خود را نسبت به آینده و جامعه از دست ندهیم و سعی کنیم بینش سیاسی خود را نسبت به جامعه ارتقا دهیم .

هادی زارع، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.