• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

اسکورت ۴۲۰۰ کشتی توسط ناوهای نداجا در خلیج عدن/ ۲۰ درصد دریای خزر را تحت کنترل داریم

  • کد خبر : 6779
  • 29 مرداد 1396 - 19:53
اسکورت ۴۲۰۰ کشتی توسط ناوهای نداجا در خلیج عدن/ ۲۰ درصد دریای خزر را تحت کنترل داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن اشاره به اینکه راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است، گفت: ما می‌توانیم با اندکی حمایت، تمام آنچه در عرصه دریا مورد نیاز ماست را تولید کرده و از نیاز به سایر کشورها بی‌بهره شویم.

 

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امروزه کشورهای بزرگی در دنیا وجود دارند که به آبهای آزاد دسترسی ندارند اما کشور ما از این نعمت برخوردار است.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده ما ملتی دریانورد بودیم و ۲ هزار سال پیش از خلیج فارس تا مدیترانه را سفر کردیم اما پس از آن استعمار و به خصوص انگلیس برای اینکه دسترسی دیگران به منافع خود را در دریا قطع کنند سرزمین ما را تبدیل به زمین سوخته کرده و ما را از دریا دور کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروزه ۹ گذرگاه مهم دریایی در دنیا وجود دارد،۴ مورد از مهمترین این گذرگاه‌ها در منطقه ما هستند که طی دوره‌های مختلف تاریخی، استعمارگران سعی کردند ما را از این گذرگاه‌ها و همچنین سواحل مکران دور نگه دارند

.
سیاری تاکید کرد: یک سوم حمل و نقل دریایی جهان و همچنین ۹۰ درصد تجارت جهانی از دریا و به خصوص منطقه شمال اقیانوس هند انجام می‌شود ما منافع بسیاری از نفت و گاز در دریاهای عمان و خزر داریم که تاکنون از آنها استفاده نکرده‌ایم.

سیاری اظهار داشت: دریا یکی از منابع مهم تامین انرژی‌های تجدیدپذیر است و راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در راستای توسعه دیپلماسی دریایی به تمام کشورهای حاشیه اقیانوس هند سفر کرده‌ایم همچنین برای رسیدن به سطح مطلوب ناوگان نظامی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما نیازمند فعالیت بیشتر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: ما تا سال ۸۶ فقط در خلیج فارس حضور داشتیم اما از آن سال به بعد بنا به دستور فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش تبدیل به یک نیروی دریایی راهبردی شدیم و ما امروز تا مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند و همچنین ۲۰ درصد دریای خزر را تحت کنترل داریم.

وی تصریح کرد: در سال ۸۸ برای اولین بار از کانال سوئز عبور کردیم و توانسته‌ایم از آن سال به بعد با اعزام ۵۰ ناوگروه، ۴۲۰۰ کشتی را منطقه خلیج عدن اسکورت کنیم.

وی گفت: ما می‌توانیم با اندکی حمایت، تمام آنچه در عرصه دریا مورد نیاز ماست را تولید کرده و از نیاز به سایر کشورها بی‌بهره شویم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.