• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
فیروزی در گفت‌وگو با تسنیم:

استعفای “حریری” سرنوشتی مشابه فتنه ” بارزانی” خواهد داشت

  • کد خبر : 7205
  • 15 آبان 1396 - 15:19
استعفای “حریری” سرنوشتی مشابه فتنه ” بارزانی” خواهد داشت

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: استعفای حریری سرنوشتی مشابه فتنه بارزانی خواهد داشت.

علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان  اظهار داشت: به نظر این استعفا، استعفایی تحمیلی از سوی عربستان و کشور‌های غربی است.

وی با بیان اینکه این اقدام تلاشی”احمقانه” برای انزوای محور مقاومت در منطقه است، افزود: استعفای حریری سرنوشتی مشابه فتنه بارزانی خواهد داشت. زوایای پنهان و دست‌های پشت پرده این اقدام از چشم ملت لبنان و دیگر ملل منطقه پنهان نخواهد بود و باعث هوشیاری بیش از پبش آنها می‌شود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور تصریح کرد: اعلام استعفای حریری از کشورعربستان، بهترین شاهد بر این مدعا است که وی مزدور و وابسته به بیگانه بوده و قبل از اینکه منافع ملی لبنان را در نظر بگیرد، چشم به دهان دشمنان آن ملت دوخته است.

فیروزی با اشاره به اینکه حریری علت اصلی استعفای خود را دخالت حزب الله لبنان در سوریه  اعلام کرده است،گفت: حزب الله لبنان قبل از روی کار آمدن حریری و به عنوان یک نیروی نظامی همواره حامی مردم و کشور لبنان بوده و تلاش کرده که سرنوشتی مانند سوریه بر سر این کشور نیاید. حریری با‌ آگاهی از فعالیت‌های همه جانبه حزب الله روی کار آمد و اکنون فراموش کرده که اساسا وی بر اساس توافق همه نیروهای لبنانی از جمله حزب الله لبنان به نخست وزیری رسیده است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین با اشاره به اظهارات نخست وزیر لبنان درباره ایران یادآور شد: امروزه بر همه ملت‌های حق طلب ثابت شده که ایران همواره در صف اول مبارزه با تروریست و به عنوان حامی مستضعفین در جهت ایجاد صلح و آرامش جامعه جهانی است. جایگاه امروز حریری در نخست وزیری نیز به لطف محور مقاومت و حزب الله لبنان رقم خورده است.

فیروزی تصریح کرد: کارشناسان بر این باورند نقشه‌های غرب در جهت ایجاد ناامنی در منطقه شرق آسیا و ایجاد فتنه بین ملل مسلمان یکی پس از دیگری به شکست می‌انجامد. بعد از شکست‌های اخیر داعش و پس از ناکامی فتنه بارزانی، استعفا از نخست وزیری لبنان را به سعد حریری تحمیل کردند که این آخرین تقلاهای آنها در این مسیر است که به فضل الهی و با‌هوشیاری مردم لبنان شکست خواهد خورد.

وی در پایان با اشاره به پیروزی‌های اخیر حزب‌الله لبنان و محور مقاومت، این اقدام غرب را تلاشی برای بالا بردن هزینه برای محور مقاومت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد:”مقاومت” پرقدرت تر از همیشه به مسیر خود ادامه خواهد داد. تا پیروزی نهایی و کوتاه‌کردن دست استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار از پای نخواهد نشست. همه مردم حق طلب و بیدار دنیا و همچنین ملت ایران همواره پشتیبان و یار و همراه مردم و حزب الله لبنان خواهند بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.