• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
تشکل های دانشجویی کرمانشاه در نامه ای به وزارت کشور:

استاندار خوب فردی است که تصمیماتش «پیوست عدالت» مشهود باشد

  • کد خبر : 13760
  • 23 مهر 1400 - 21:59
استاندار خوب فردی است که تصمیماتش «پیوست عدالت» مشهود باشد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی ، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی به همراه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نامه‌‌ای به وزارت کشور نکاتی در مورد انتخاب استاندار استان کرمانشاه مطرح کردند

به  گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی در طی نامه‌ای به همراه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  مواردی را در مورد انتخاب استاندار کرمانشاه متذکر شدند.
متن نامه به شرح زیر است :

جناب دکتر احمد وحیدی وزیر محترم کشور  

با سلام و احترام

استان کرمانشاه از پرظرفیت­ ترین استانهای کشور است و پتانسیل بسیار زیادی در زمینه های گوناگون از کشاورزی تا صنعتی دارد و سالانه بیش از ۲  /۱ میلیارد دلار از صادرات کشور به عراق از گمرکات استان کرمانشاه خارج میشود.

همچنین، کرمانشاه کریدور استراتژیک ارتباط زمینی تهران-بغداد-دمشق-بیروت نیز میباشد. با وجود این موارد، استان کرمانشاه مشکلات بسیار زیادی دارد و سالها است که مردم مظلوم استان در رنج زندگی میکنند.

در سفر سال ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری مدظله العالی به استان کرمانشاه، ایشان از مسئولان استانی و کشوری خواستند که به موضوع اشتغال استان که در آن موقع وضعیت نامناسبی داشت رسیدگی کنند؛  بااینحال، امروز در سال ۱۴۰۰ و با گذشت بیش از ۱۰ سال از آن موقع، بر اساس محاسبات منتشر شده از آخرین برآورد مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه بین رتبه دوم و اول شاخص فلاکت کل کشور در حرکت است؛ شاخصی که وضعیت بحرانی تورم و بیکاری جوانان استان را نشان میدهد. هرچند که شاید واقعیت موجود به مراتب بدتر از این آمار باشد .

یکی از مهمترین عوامل این مشکلات را میتوان در نحوه انتخاب استانداران کرمانشاه در سالهای اخیر مشاهده کرد.

استانداران کرمانشاه همیشه یا به دلایل سیاسی انتخاب شده‌اند، یا امنیتی و یا نظامی، منطق این کار هم مبارزه با تجزیه‌طلبان داخلی و هم‌مرزی کرمانشاه با مناطق درگیر با تروریسم تکفیر ی-وهابی بیان شده است. این موارد درحالی است که مشکل اصلی کرمانشاه در دهههای اخیر مشکل اقتصادی بوده است.

جناب وزیر، استان کرمانشاه نیاز به یک استاندار آشنا به اقتصاد دارد؛ فردی که بتواند استعدادهای ذاتی و یکتای کرمانشاه (مانند گردشگری، معادن، کشاورزی، صنایع تولیدی و صادراتی) را شکوفا کند و ارزش واقعی آنها را به منصه ظهور برساند.

استاندار خوب، فردی است که به گفته رهبر انقلاب در تمام تصمیماتش «پیوست عدالت» مشهود باشد و به طبقه محروم استان که جمعیت زیادی نیز دارد، آسیب وارد نکند. از طرفی، استاندار عدالت طلب نباید منابع استان را به سمت شهرستان محل تولدش هدایت کند و اقوام و آشنایان خودش را در مناصب استانی بگمارد، درحالیکه هزاران جوان تحصیلکرده خوشفکر و توانا ولی بیکار در استان زندگی میکنند. استاندار نباید درگیر جنگ های قبیله ای و سیاسی شود و تصمیماتش را صرفا براساس سود اطرافیان و هم حزبی هایش بگیرد. با توجه موارد مذکور و وجود سهم خواهی جریان های سیاسی که اخیرا نیز سبب ایجاد بحران در شورای شهرکرمانشاه نیز شدند، ما به این جمع- بندی رسیده ایم که متاسفانه مدیر بومی دارای صلاحیت و واجد شرایط برای بهبود شرایط استان وجود ندارد و باید یک گزینه غیربومی و متناسب با نیازهای استان انتخاب شود.

جناب دکتر، استان کرمانشاه به مدیری دلسوز نیاز دارد که معیشت کرمانشاهیان را بهبود ببخشد، اقتصاد استان را شکوفا و از ظرفیت عظیم هم مرزی با عراق بهره برداری کند، سیاسی کاری نکند و به مردم و مخصوصا جامعه نخبگانی پاسخگو باشد تا کرمانشاهیان بتوانند بعد از سالها در دولت مردمی، طعم خوش کرمانشاه قوی را بچشند، انشاءالله.

 برای رئیس جمهور محترم، جنابعالی و اعضای هیئت دولت در این راه سخت آرزوی توفیق و کامیابی میکنم و لازم میدانم بر این نکته تاکید کنم این نامه مستقل از هرنوع نگاه و جریان سیاسی نوشته شده و هدفی جز مطالبه بهبود وضعیت اقتصادی نامناسب استان و همشهریهای عزیزمان ندارد.

و السلام علی من اتبع الهدی

این نامه به  نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  و همچنین به  مجمع نماینگان استان کرماشاه رونوشت شد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13760
  • منبع : در نامه تشکل های مستقل دانشجویی کرمانشاه به وزارت کشور
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.