• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اساتید پروازی دانشگاه هرمزگان و کاهش کیفیت آموزش

  • کد خبر : 1698
  • 20 آذر 1394 - 15:21
اساتید پروازی دانشگاه هرمزگان و کاهش کیفیت آموزش

دانشگاه سراسری هرمزگان با سابقه‌ای حدود ربع قرن در حال حاضر به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر در جنوب کشور شناخته می‌شود، اما متأسفانه باید گفت با توجه به اینکه سرانه دانشجویی تقریباً در تمام کشور برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برابر است این دانشگاه امکانات رفاهی مطلوبی برای دانشجویان فراهم نمی‌کند. خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان […]

دانشگاه سراسری هرمزگان با سابقه‌ای حدود ربع قرن در حال حاضر به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر در جنوب کشور شناخته می‌شود، اما متأسفانه باید گفت با توجه به اینکه سرانه دانشجویی تقریباً در تمام کشور برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برابر است این دانشگاه امکانات رفاهی مطلوبی برای دانشجویان فراهم نمی‌کند. خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان بسیار محدود است تا جایی که دانشجویان روزانه هم مجبورند در خوابگاه‌های خودگردان سکونت داشته باشند و هزینه‌ای چند برابری پرداخت نمایند. وضعیت خوابگاه‌های خود دانشگاه هم مناسب نیست به طوری که در خوابگاه دختران دانشگاه چند برابر ظرفیت، دانشجو اسکان داده شده و همین موضوع کیفیت خدمات خوابگاهی را به شدت تنزل داده است.

 کیفیت غذای دانشگاه هم آنقدر نامناسب است که بعد از اعتراضات مختلف دانشجویی اساتید را هم به واکنش واداشته است و مسئولان گاهی قول می‌دهند که کیفیت را بهبود ببخشند و گاهی هم با یک استدلال غیر‌منطقی و خنده‌دار می‌گویند که ما باب طبع دانشجویان «بندری» غذا را طبخ می‌کنیم!

متأسفانه بخشی از این مسائل از آنجا نشئت می‌گیرد که دانشگاه هرمزگان چند سال است شورای صنفی دانشجویان ندارد نه به این معنا که کسی تمایل حضور در شورای صنفی ندارد بلکه به این دلیل که دانشگاه به دلایل واهی انتخابات را باطل کرده است و عملاً مانعی برای تشکیل شورای صنفی دانشجویان بوده است. امسال اما شورای صنفی شکل گرفته است ولی متأسفانه به خاطر سهل‌انگاری معاونت امور دانشجویی دانشگاه در روند انتخابات آنطور که باید می‌شد نشد و این موضوع در حال حاضر باعث شده که شورای صنفی درگیر حاشیه‌هایی شود که مانع از پیگیری حقوق صنفی دانشجویان شده است.

یکی از مشکلات بزرگ دیگری که فکر می‌کنم به جز چند دانشگاه در کشور دانشجویان بقیه دانشگاه‌ها هم با آن درگیر باشند مشکل اینترنت است. سرعت پایین اینترنت در دانشگاه هرمزگان تأسف‌بار است. اینقدر سرعت پایین است که وجود اینترنت در دانشگاه احساس نمی‌شود و گویی اصلاً وجود خارجی ندارد، به این ترتیب امر پژوهش، تحقیق و جست‌وجو تا حد زیادی روی زمین مانده است و کسی هم به فکر این موضوع نیست. در زمینه آموزش هم باید گفت که جذب هیئت علمی در دانشگاه بسیار پایین است و دانشگاه به‌جای جذب هیئت علمی از اساتید مدعو و پروازی استفاده می‌کند که متأسفانه اکثر این اساتید خود دانشجو هستند و با توجه به زمانی که برای درس خواندن خود صرف می‌کنند به موضوع تدریس صرفاً به چشم رفع‌تکلیف نگاه می‌کنند. از طرفی، خود موضوع پروازی بودن اساتید باعث شده کیفیت آموزش خود به خود پایین بیاید تا جایی که در برخی موارد غیر قابل تحمل می‌شود. از آن بدتر این است که روی اساتید پروازی هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد و این اساتید بعضاً در کلاس‌های درس با جسارت تمام نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند. از آن طرف فشار دانشگاه بر اساتید ارزشی زیاد است و هر بار دانشجویان به سراغ اساتید ارزشی می‌روند که از آنها استفاده کنند آنها می‌گویند که نمی‌توانند در این فعالیت‌ها شرکت کنند چراکه دانشگاه به شدت به آنها فشار وارد می‌کند.

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان/روزنامه جوان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.