• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

از ندادن مجوز تا تهدید دانشجویان به کمیته انضباطی تاکتیک دولت برای کنترل تشکل‌های انقلابی

  • کد خبر : 1713
  • 24 آذر 1394 - 18:39
از ندادن مجوز تا تهدید دانشجویان به کمیته انضباطی تاکتیک دولت برای کنترل تشکل‌های انقلابی

علی سلطانی وش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،با اشاره به صحبت‌های اخیر روحانی مبنی بر اینکه دیگر شرایط تغییر کرده است و باید به جنبش دانشجویی آزادی بیان داد گفت: شرایط متفاوت شده، روحانی درست می‌گوید، اما از این جهت که تشکل‌های دولت‌سازی که از‌‌ همان […]

علی سلطانی وش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،با اشاره به صحبت‌های اخیر روحانی مبنی بر اینکه دیگر شرایط تغییر کرده است و باید به جنبش دانشجویی آزادی بیان داد گفت: شرایط متفاوت شده، روحانی درست می‌گوید، اما از این جهت که تشکل‌های دولت‌سازی که از‌‌ همان ابتدا با یک رشد قابل توجهی در دانشگاه شروع به فعالیت کردند این تشکل‌ها فضای دانشگاه را متفاوت‌تر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چرا که این فضای سیاسی دست پرورده بعضی از جناح‌ها و احزاب سیاسی باعث شده که دیگر هیچ بوی دانشجویی از تشکل‌های دانشجویی تازه تاسیس نشنویم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه تشکل‌هایی که از قبل به دلیل شرایطی بسته شده بودند امروز به برکت دولت یازدهم بار دیگر بازگشایی شده و فعالیتشان را از سر گرفتند اظهار داشت: با احیای این تشکل‌ها دیگر هیچ بوی دانشجویی نمی‌آید سفارشی بودن جهانی بودن حزبی بودن از جمله ویژگی‌های تشکل‌های دولت ساخته است اگر از این دیدگاه نگاه کنیم با شرایط قبل متفاوت است.

وی افزود: اگر بخواهیم صحبت روحانی را از جهت غیرسیاسی نگاه کنیم نه تنها رکود بلکه پسرفت علمی در چند سال اخیر در دانشگاه‌هایمان شکل گرفته است. طبیعی است اگر نگاه دولت به دانشگاه نگاهی ابزاری و سیاسی و به سمت منافع خود باشد و بخواهد از پتانسیل دانشگاه برای اهداف خود سوء استفاده کند قطعا دانشگاه راه رو به رشدی را پیش نخواهد گرفت.
سلطانی وش با بیان اینکه اگر همسو تشکلی هم‌سو با دولت پیش برود، راحت‌ترمی تواند فعالیت کند، تصریح کرد: اما اگر درصدی با تفکرات دولت مغایرت داشته باشد به شدت سرکوب خواهد شد، و نتیجه آن با تدابیری چندگانه با انواع و اقسام کارهای دولت منزوی خواهد شد.
وی ادامه داد: از برگزاری برنامه‌ها تا تهدید دانشجویان به کمیته انضباطی از جمله کارهایی است که دولت کنونی برای کنترل تشکل‌های انقلابی انجام می‌دهد حتی در بعضی از مواقع درب‌های تشکل‌های انقلابی را پلمپ می‌کنند. تشکل‌های انقلابی که طبق تعبیر حضرت آقا این‌ها جوانان افراطی نیستند بلکه پرچم انقلاب را به دست گرفته‌اند و نباید به آن‌ها تلقی افراطی داشته باشیم متاسفانه شاهدیم که نه تنها این نگاه وجود دارد بلکه روز به روز درصدد منزوی کردن این تشکل‌ها هستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به رویکرد دانشگاه آزاد نسبت به تشکل‌های انقلابی و ارزشی افزود: دانشگاه آزاد تکلیفش مشخص است برخی از گروه‌ها و جناح‌ها در این محیط ریشه دوانیدند و طبیعی است اگر صدای انقلابی بخواهد از دانشگاه آزاد بیرون بیاید آن صدا را خفه می‌کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه علاوه بر دانشگاه آزاد که دیگر چشم امیدی به آن نداریم دانشگاه‌های سراسری هم شاهدیم وضعیت پس از روی کار آمدن دولت یازدهم مانند دانشگاه آزاد است اما امیدمان به این است که دولت با این دو سال تجربه‌ای که داشته درس عبرت بگیرد که نمی‌شود صدای جنبش دانشجویی که اگر در جامعه باشد عدالت استقلال بنیانی خواهد شد.

سلطانی وش در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده است که نمی‌شود صدای جنبش دانشجویی انقلابی را قطع کرد و نمی‌شود این دانشجویان را به مسیرهایی که خود دولت می‌خواهد هدایت کرد حال از دولت می‌خواهیم فضای دانشگاه را سیاست زده نکند دانشجو باید سیاسی باشد اما فضای دانشگاه‌ها نباید سیاسی کاری باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.