• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
بیانیه وهشدار انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده تغذیه وصنایع غذایی شهید بهشتی نسبت به واردات افسارگسیخته محصولات تراریخته

ازواردات میلیون تنی موادتراریخته تادست های پشت پرده آقازاده ها

  • کد خبر : 6502
  • 14 تیر 1396 - 1:36
ازواردات میلیون تنی موادتراریخته تادست های پشت پرده آقازاده ها

بسم الله الرحمن الرحیم “صنعت کم کربن ، استفاده از انرژی های پاک و محصولات کشاورزی سالم وارگانیک باید در سیاست گذاری ها لحاظ شود ” بند۱-۸ سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری به سران قوا_۲۶ آبان ۱۳۹۴ افزایش جمعیت و گسترش فعالیت ها برای تولید موادغذایی مورد نیاز بشر،همراه با پیشرفت […]

بسم الله الرحمن الرحیم
“صنعت کم کربن ، استفاده از انرژی های پاک و محصولات کشاورزی سالم وارگانیک باید در سیاست گذاری ها لحاظ شود ”
بند۱-۸ سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری به سران قوا_۲۶ آبان ۱۳۹۴

افزایش جمعیت و گسترش فعالیت ها برای تولید موادغذایی مورد نیاز بشر،همراه با پیشرفت علم وتکنولوژی سبب ارائه راهکارهایی نو برای افزایش بهره وری وکمی محصولات غذایی شده است.
تغییرات ژنتیکی در محصولات گیاهی که عمدتا برای بهبودعملکرد گیاه وافزایش بهره وری صورت میگیرد یکی ازهمین راهکارها می باشد که برای نخستین بار توسط شرکت های آمریکایی تحت عنوان محصولات تراریخته یا GMO به جهان معرفی شد. به تدریج وبا گسترش تولید و مصرف این نوع محصولات درکنارفواید آن دانشمندان طی تحقیقاتی متوجه مضررات و عواقب خطرناک آن برسلامت عمومی جامعه شدند.
نتیجه یکی از این تحقیقات که توسط آکادمی پزشکی زیست‌محیطی آمریکا (AAEM) صورت گرفت ، هشدار به پزشکان بود که برای تمام بیماران خود رژیم‌های غذایی فاقد مواد دستکاری شده ژنتیکی تجویز کنند .
این آکادمی با استناد به مطالعات صورت گرفته بر حیوانات، تأثیرات مصرف محصولات تراریخته را شامل ارگان‌های داخلی صدمه‌دیده، اختلالات دستگاه گوارش و دستگاه ایمنی بدن، افزایش سرعت پیر شدن و ناباروری عنوان کرده است که براساس مطالعات ۲۰ ساله پزشکان کالج سلطنتی انگلیس، عینا در انسان‌های ساکن در کنار مزارع تولید محصولات تراریخته نیز مشاهده شده است.
کشت و مصرف عمومی محصولات دستکاری‌شده ژنتیکی (تراریخته) در اغلب کشورهای اروپایی به جز مزارع خاص و قرنطینه تحقیقاتی ممنوع است و با انواع قوانین سفت و سخت با واردات این محصولات برخورد می‌شود. به این ترتیب که واردات و مصرف این محصولات پرخطر – حتی با حد تراریختگی زیر یک درصد – نیز تنها با برچسب‌گذاری و قوانین احتیاط‌آمیز مجاز است؛ همچنین کشت، واردات و مصرف محصولات با تراریختگی بالای یک درصد اساساً ممنوع است. احتیاط در مصرف این محصولات در روسیه تا آنجاست که تنها ۰/۰۲ درصد (دو در ده‌هزار) از سبد غذایی مردم این کشور را تشکیل می‌دهد و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، صهیونیست‌ها حتی اجازه کشت محصولات تراریخته در مزارع تحقیقاتی را به علت مخاطرات زیست محیطی ماندگار صادر نمی‌کنند!
سال گذشته هم سوئیس اعلام کرد به ‌دلیل عدم اطمینان از سلامت این محصولات، قوانین سختگیرانه خود را برای سومین بار، پنج سال دیگر تا سال ۲۰۲۱ اجرا می‌کند، برای این منظور شورای فدرال سوئیس در بیانیه خود اعلام کرد: «… (۵ سال آینده) فرصتی برای بحث و تبادل نظر عمیق و کامل بر استفاده از محصولات دستکاری‌شده ژنتیک (تراریخته) در آینده کشاورزی سوئیس خواهد بود … بحث‌ها و تبادل نظرها نباید صرفاً بر جنبه ایمنی زیستی متمرکز باشد؛ بلکه باید جنبه‌های اقتصادی و کشاورزی این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد.»
ولی با این وجود آنچنانکه اخیرا سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد ورود محصولات تراریخته به کشوردر حجم های عظیم ومیلیون تنی بدون کنترل مناسب و آزمایشگاهی در مبادی ورودی گمرکات در حال انجام است و این محصولات حتی بدون برچسب گذاری GMO که از حقوق اولیه شهروندی می باشد در بازار به فور عرضه می شوند .
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم تغذیه وصنایع غذایی شهید بهشتی(ره)( انیستیتو تحقیقات تغذیه وصنایع غذایی کشور ) ضمن هشدار به مسولین ذیر ربط و نمایندگان مردم در رابطه با ورود سازمان یافته محصولاتGMOباحمایت برخی مسولان و آقازاده ها در کشور که از ورود این محصولات سود سرشار کسب می کنند از احتمال قریب به یقین وجود دست های پشت پرده در این رابطه ازخارج کشور در جهت حملات بیوتروریسمی و افزایش بروز سرطان‌ها و بدخیمی‌ها و رشد فزایند ناباروری و نازایی و سقط جنین در کشور سخن می گوید.
در پایان بخشی از نامه جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را به دفتر رییس جمهور اسبق که ۱۶ سال پیش در مقام معاون وزیر حامل هشدارهایی درجهت سوءاستفاده های خارجی ازمحصولات تراریخته به عنوان سلاح علیه کشورهای هدف بود ، را با هم مرور میکنیم .
در بخشی از این نامه آمده است :
«این امکان وجود خواهد داشت که حتی به‌صورت سلاح مورد بهره برداری قرار گرفته و یا با استفاده از ژنهای خاصی حالات جسمی، روانی انسان‌ها را تغییر داده و محیط زیست را به نابودی بکشانند.
فرضاً با نصب ژن عقیمی بر روی گندم، تولیدکنندگان آن قادرند نسلی از یک کشور را عقیم ساخته یا با پیوند ژنتیک ژنهای مولد اخلاق پست نظیر درنده‌خویی کوسه‌ها یا صفات رذیله خوک‌ها بر محصولات کشاورزی می‌توانند آن را به گروهی از انسان‌های کشور هدف خود منتقل سازند».

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده تغذیه وصنایع غذایی شهید بهشتی (ره)

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.