• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
فیروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اروپا و آمریکا دو روی یک سکه / باید برای دوران «پس از برجام» آماده شویم

  • کد خبر : 9450
  • 28 اسفند 1396 - 20:29
اروپا و آمریکا دو روی یک سکه / باید برای دوران «پس از برجام» آماده شویم

فیروزی گفت: آنچه اکنون درموضع گیری‌های غرب علیه ایران مشاهده می‌شود، خطی مشترک در جهت تضعیف جمهوری اسلامی ایران است. علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص موضع گیری‌های ضد و نقیض رهبران کشورهای اروپایی و آمریکایی در قبال […]

فیروزی گفت: آنچه اکنون درموضع گیری‌های غرب علیه ایران مشاهده می‌شود، خطی مشترک در جهت تضعیف جمهوری اسلامی ایران است.
علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص موضع گیری‌های ضد و نقیض رهبران کشورهای اروپایی و آمریکایی در قبال برجام، عنوان کرد: با روی کار آمدن ترامپ شاهد اظهار نظرهای متفاوتی از سوی غربی‌ها در قبال برنامه جامع اقدام مشترک بودیم که این اظهار نظرها در روزهای گذشته به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: در ابتدا حتی اروپا تکلیف خود را با آمریکا و برجام نمی‌دانست و علی‌رغم سیاست همیشگی غرب برای فشار به ایران، سعی داشت خود را پایبند به برجام نشان دهد.

فیروزی با بیان اینکه اکنون در شرایطی قرار داریم که احتمال نقض برجام از سوی آمریکا و دیگر طرفین این معاهده وجود دارد، گفت: بر اساس اعلام باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا و دیگر سیاستمداران آمریکایی، به نظر می‌رسد ایالات متحده به زودی از برجام خارج شود.

نباید به طرفین برجام اعتماد می‌شد

مسئول واحد بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید براهمیت شرایطی که آن را « پس از برجام» خواند، ادامه داد: اکنون باید برای شرایط پس از برجام آماده شویم که این آمادگی ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی دارد.

علیرضا فیروزی گفت: همانطور که قبلا هم تاکید کردیم، آمریکا و اروپا دو روی یک سکه اند و از ابتدا نباید به هیچ یک از طرفین برجام به نحوی اعتماد می‌شد که اکنون برای حفظ این معاهده بخواهیم تلاش کنیم و احیاناً امتیاز بدهیم.

وی تصریح کرد: برجام تجربه خوبی برای برخی دلبستگان غربی بود تا اولا بفهمند دولت‌های غربی هیچ‌گاه به دنبال پیشرفت و منافع ایران نیست و ثانیاً بدانند راه بهبود وضعیت کشور، در داخل کشور است و نباید به دنبال راه حل ها در خارج از کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.