• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
16
استاد حوزه و دانشگاه:

ارتباط صمیمی با خدا منجر به ارتباط بهتر با همسر می‌شود

  • کد خبر : 4294
  • 27 آبان 1395 - 15:35
ارتباط صمیمی با خدا منجر به ارتباط بهتر با همسر می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو, پسر آدم دختر حوا عنوان برنامه ایست که واحد فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، پیرامون روابط خانم ها و آقایان در فضای دانشگاه و پیامد های آن در نظر گرفته است. دانشجویان دانشکده فنی در حالی شاهد جلسه اول این همایش بودند که طبق آنچه در پوسترها هم به چشم می […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو, پسر آدم دختر حوا عنوان برنامه ایست که واحد فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، پیرامون روابط خانم ها و آقایان در فضای دانشگاه و پیامد های آن در نظر گرفته است.
دانشجویان دانشکده فنی در حالی شاهد جلسه اول این همایش بودند که طبق آنچه در پوسترها هم به چشم می خورد، این جلسات پیوسته و به صورت کارگاهی برگزار خواهد شد.
برنامه ساعت ۱۰ آغاز شد و رفته رفته سالن علم الهدی جمعیت بیشتری را به خود می دید، تا جایی که تمام صندلی های سالن پر شده بود و عده ای در انتهای سالن ایستاده بودند.
با دعوت مجری، حجت الاسلام گمار، کارشناس صدا و سیما بر روی صحنه حاضر شد و بر خلاف آنچه انتظار می رفت، سر پا ایستاد و گفتگوی صمیمی با دانشجویان را از سر گرفت.

 همیشه پای یک مرد در میان است

شروع صحبت های استاد با تعریف مرد و زن و تفاوت بین این دو شروع شد و به اینجا رسید که در زن ها عاطفه حرف اول را می زند و در مردها منطق.
برای همین نباید توقع داشت که آقا به اندازه یک خانم احساسی فکر کند و تصمیم بگیرد و «منطق دو دو تا چهارتایی»
در رفتار آقایان منطق بر عاطفه می چربد. اگر چه ممکن است یک مرد در ابتدای یک رابطه دوستانه با جنس مخالف احساس را دخیل کند؛ اما  طول نمی کشد که با منطق و دودو تا چهارتا کردن در مورد رابطه دوستانه اش تصمیم می گیرد.
مشاور برجسته در امر ازدواج، در ادامه برای خانم های حاضر در جلسه توصیه ای داشت و به مزاح از این عبارت استفاده کرد که هیچ وقت گول پسرها را نخورید، چون آقایان همیشه آن چیزی که در ظاهر نشان می دهند، نیستند. که البته این بخش از صحبت های استاد با واکنش های متفاوت از سوی هر دو طیف خانم و آقا روبه رو شد.

تعقل یا تعهد مسئله این است

دیدگاه جالب استاد گمار بر این بود که هرکس رابطه اش با خدا صمیمی تر باشد، تعهدش نسبت به کسی که با او ارتباط دارد، بیشتر خواهد بود، در میان سوال یکی از دانشجویان سوالی مطرح کرد که عقلانیت به تنهایی تعهد را نیز به همراه خواهد داشت؛ اما نظر حاج آقا این بود؛ اگرچه تعقعل تعهد می آورد؛ اما برای کسی که به کامل بودن عقل و منطق خود اطمینان داشته باشد و در این شرایط تنها پشتوانه عقلی رفتار های ما میزان دوستی ما با خدا خواهد بود.

استاد گمار با اذعان به اینکه یک رابطه دوستانه با جنس مخالف طبیعتا شیرین و جذاب است و قطعا با نهی کردن مشکلی از میان برداشته نخواهد شد، اضافه کرد که باید دنبال راهکار بود. اما کسی که این ارتباط را از راه غیر شرعی پی میگیرد باید انتظار مشکلات عدیده ی پیش رویش هم باشد.

و اما راهکار…

بهترین راهکار از نظر استاد حوزه و دانشگاه این بود که قبل از اینکه علاقه و ارتباط بین خانم ها و آقا بیشتر شود و مشکلات پیش رویشان شکل بگیرد، حتما پای خانوادهها را در این امر باز کنند و قبل از هرچیز با خواستگاری این ارتباط را هدفمند و بعد از آن از هم با شناخت بیشتر٫ به نتیجه مطلوب برسانند.
بعد از به پایان رسیدن سخنرانی استاد اگرچه ما بین آن سوالات زیادی از سوی حضار مطرح شد و حاج آقا گمار پاسخگوی آن بودند که البته بعضی جواب ها با تشویق حضار همراه شد. تعداد زیادی سوال به دست مجری رسید و انتهای برنامه به پاسخ دادن سوالات سپری شد.

در پایان نیز جلسه ای پیرامون اخلاق تشکیلاتی با حضور اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با وی برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.