• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21
یادداشت عباس علیزاده دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

آقایان عدالت را با مساوات اشتباه گرفته اند

  • کد خبر : 13220
  • 13 اردیبهشت 1400 - 1:35
آقایان عدالت را با مساوات اشتباه گرفته اند
بار دیگر یک اتفاق تلخ در سیستم مدیریتی مسئولین گرامی باعث شد تا روح و روان مردم ایران، مردمی که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند آزرده خاطر شده و توجه رسانه های بیگانه نیز دوباره به این گونه اتفاقات جلب شده و بر علیه شور استفاده کنند.

اتفاقی مشابه با آنچه که برای آسیه پناهی رخ داده بود. شاید اگر ایرادات قانونی و ساختاری این گونه حکم ها در همان زمان رسیدگی و برطرف شده و با خاطیان آنگونه برخورد نامناسب با زن بی پناه به شدت برخورد می شد الان شاهد این اتفاق و اتفاق های مشابه که خیلی از آن ها رسانه ای نمی شود نبودیم.

 اگر منظر قانونی این گونه حوادث را بررسی کنیم که بانیان این حادثه بر آن تاکید داشته و فقط برخورد را نامناسب می دانستند، پس به ناچار باید اشاره ای کنیم به اصل ۳۱ قانون اساسی که داشتن خانه مناسب را حق هر شهروند ایرانی می داند؛ هر چند که سال هاست به دست فراموشی سپرده شده است. در واقع این گونه اتفاقات نتیجه تفکری است که ساخت سرپناه و مسکن برای مردم بی مسکن را وظیفه مسئولین و دولت نمی داند. خداوند در قران می فرمایند: «کَیْ لَا یَکُونَ دُولَهً بَیْنَ الْأَغْنِیَاءِ مِنْکُمْ» مبادا جامعه ای بسازید که قانونش حامی اشراف باشد. همان قانونی که به خاطر فیلمبرداری اتفاقی از یکی از دیوارهای کاخ یکی از مسئولین بلند پایه توسط یک مستند ساز، آن شخص به ۶ ماه حبس محکوم شد. در اینجا این سوال پیش می آید که اگر آن زن و (زن های داخل سرپناه) از شاراف بوده و به منابع پول و قدرت وصل بودند به این شدت و سرعت با آنها برخورد می شد؟

 اگر از بعد رسانه ای به ماجرا نگاه کنیم پی می بریم که مردم به این نتیجه رسیده اند که اگر حوادث این چنینی را با دوربین های خودشان ثبت و ضبط نکنند و با سایرین به اشتراک نگذارند، صدایشان به جایی نخواهد رسید. همانطور که شاهد هم بودیم برخی رسانه ها و روزنامه های مدعی انقلابی گری هم شاید به بهانه اینکه دشمن سو استفاده نکند به این ماجرا نپرداختند و خیلی اتفاقات دیگر که با بهانه احتمال سو استفاده رسانه های بیگانه بعضا سانسور می شود … در واقع این نقص سیستم اداری و رسانه ای ماست که بجای اعمال شفافیت و عدالت در سیستم خودشان و حکم های صادره، و اصلاح روندهای غلط و برخوردهای اینچنینی و اعمال تدبیرهای درست قبل از برخورد نامناسب با آن شدت، همیشه خرابکاری و اجرای بدون فکر و تدبیر حکم را اولویت خود دانسته و بعد از آن به علاج واقعه رخ داده ودلجویی از متضررین می پردازند؛ نتیجه این کارها همان نظارت دوربینی است که در بین مردم مشاهده می کنید. و هستند اتفاقات بسیاری که حتی خبری از آن ها نمی شنوید و به ثبت دوربین هم نمی رسد.

 و اما نتیجه …
درست است که از آن بانو به واسطه فشارهای رسانه ای و مردمی پیش آمده دلجویی شده و قرار شده است که زمینی برای ساخت مسکن در اختیار او قرار بگیرد و سپاه و سایر نهادها شرایط را برای ساخت خانه وی فراهم کنند؛ اما آیا مردمی که شاهد این اتفاق بودند و همچنین آن زن و مردهایی که در گوشه و کنار این مرز و بوم ممکن است این اتفاق برایشان تکرار شود، زخمی که به واسطه این گونه حوادث بر دلشان می نشیند را به این راحتی فراموش خواهند کرد؟؛ این زخم توسط سیستم اداری جمهوری اسلامی ایران به این افراد زده شده است، جمهوری اسلامی ای که زمانی به نام مستضعفان شناخته می شد؛ در واقع همه این حوادث به اسم نظام جمهوری اسلامی نوشته می شود نه به اسم یک شهردار یا یک مامور یا یک قاضی …

وقتی قوانین ما مردم عادی و مستضعف را این گونه در تنگنا قرار می دهند، آیا به آثاری که در ذهن مردم عادی و مستضعف می گذارد توجه کرده اند. برخی آقایان عدالت را با مساوات اشتباه گرفته اند. در واقع عدالت یکی از بنیان هایی که در جامعه ما رو به فراموشی گذارده است. هر چند همان مساوات هم در نحوه برخورد با قشر پایین و بالای جامعه برای مسئولینمان تفاوت داشته است.

حرف آخر این که آنقدر که دستگاه های عریض و طویل دولتی که هر کدام از مسئولینشان تسبیح بدست بوده و داعیه انقلابی گری دارند؛ ضد نظام و ضد انقلاب تربیت کرده اند، آمریکا نتوانسته این کار را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.